
Przychodnia
- O Przychodni
- Galeria
- Zapytania/Projekty
- Pracuj z nami
- Laboratorium
- Optyk Łazarowicz
- Apteka GEMINI
- Certyfikaty i akredytacje
- Filmy o przychodni
- Ankieta satysfakcji pacjenta
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności dla strony internetowej www.przychodniamerkury.pl
Merkury Sp. z o.o. przy ul. K. Adamieckiego 13 w Dąbrowie Górniczej,
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://przychodniamerkury.pl
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2023-03-06
Data ostatniej aktualizacji strony: 2025-01-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono dnia: 2023-03-06
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-09-11
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest:
adres do korespondencji: ul. K. Adamieckiego 13, 41-300 Dąbrowa Górnicza, e-mail: jwylezek@przychodniamerkury.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu:
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Osoba, która chce złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności proszona jest o kontakt. Osobą kontaktową jest: Joanna Wylężek
adres do korespondencji: ul. K. Adamieckiego 13, 41-300 Dąbrowa Górnicza, e-mail: jwylezek@przychodniamerkury.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 322623671 lub 322623672 następnie wybrać numer wewnętrzny 9
Informacje o dostępności cyfrowej
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Dodatkowo można skorzystać ze skrótów dedykowanych dla osób niepełnosprawnych:
- Skrót przejdź do treści Alt+1
- Skrót Mapa witryny Alt+2
- Wersja tekstowa Alt+3
- Wersja kontrastowa Alt+4
- Wyszukiwarka Alt+5
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte i zielone litery),
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
- strona posiada wyszukiwarkę oraz mapę serwisu,
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab
- Aktywny element zaznaczony jest za pomocą dodatkowej ramki - tzw fokusu
- Nawigacja jest przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych
- Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądnie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących
- W serwisie znajdują się filmy video, również z tłumaczem migowym oraz z audiodeskrypcją.
Urządzenia mobilne:
Strona ma charakter witryny responsywnej dostosowując swój wygląd do szerokości ekranu urządzenia, na którym jest przeglądana. Strona działa prawidłowo w pozycji pionowej jak i poziomej.
Informacje o dostępności architektonicznej
Merkury Sp. z o.o. znajduje się w budynku przy ul. K. Adamieckiego 13 w Dąbrowie Górniczej i jest częściowo przystosowana dla osób niepełnosprawnych oraz rodziców z wózkiem dziecięcym.
Do przychodni można dojechać samodzielnie. Parkowanie przed budynkiem jest możliwe w strefie bezpłatnego parkowania. Budynek wyposażony w utwardzony plac wyłożony kostką betonową, na którym wyznaczone jest 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Oznaczone jest ono znakiem pionowym i poziomym. Oznakowane miejsce postojowe przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnością znajduje się w odległości 23 metrów od wejścia głównego, oraz 36 metrów od wejścia z boku budynku – windy.
Do przychodni można także dojechać środkami komunikacji publicznej. Najbliższe przystanki autobusowe znajdują się w odległości 200 metrów. Dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanek Dąbrowa Górnicza Aleja Róż. Autobusy nr 18, 27, 28, 49, 55, 84, 140, 612, 637, 638, 644, 656, 690, 716, 807, 808, 814, 903N, 904N, 928, 984, M2, M109, T-21.
Do budynku prowadzą dwa wejścia: z przodu budynku od ulicy K. Adamieckiego wejście główne oraz wejście z boku budynku – wejście do windy.
Wejście główne do budynku z poziomu gruntu jest na parterze bez schodów. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma platformy przyschodowej. W budynku jest winda dostępna z poziomu chodnika. Znajduje się w korytarzu wejścia z boku budynku.
Do wejścia z boku budynku prowadzą schody oraz zjazd dla wózków znajdujący się przy schodach. Można też dotrzeć do tego wejścia dłuższą drogą, ale bez schodów, Wejście do budynku z poziomu gruntu. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
- Dla osób na wózkach dostępne są korytarze na parterze oraz piętrach 1,2.
- Toalety znajdują się na każdej kondygnacji (nie wszystkie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych).
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze oraz I i II piętrze.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku znajdują się pętle indukcyjne.
- W budynku na I piętrze w poradni lekarza POZ pomieszczenia oznaczone są w alfabecie brajla, oznaczenia kontrastowe lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie została podłączona instalacja głośników połączona z systemem naprowadzającym dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Drzwi do budynku
Wejście główne, wyposażone jest w drzwi szerokie, otwierane ręcznie, bez progu.
Wejście z boku budynku wyposażone jest w drzwi szerokie, otwierane ręcznie, bez progu.
W holu wejścia głównego obok schodów po lewej stronie znajduje się tablica informacyjna.
Sekretariat
Sekretariat znajduje się na pierwszym piętrze, po lewej stronie od windy.
I piętro – skrzydło POZ
Korytarze i drzwi są przestronne i posiadają odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. Posadzki antypoślizgowe – dostępne. Pętle indukcyjne – dostępne.Pomieszczenia sanitarne
Toalety na każdym piętrze są dostępne dla pacjentów. Toaleta na I piętrze dostosowana jest dla osób z niepełnosprawnością. Oznakowane są standardowo, w każdej toalecie jest przestrzeń manewrowa oraz przestrzeń do transferu bocznego. W toalecie i w pokoju osoby z dzieckiem na pierwszym piętrze w skrzydle POZ zamontowany jest system przyzywowy. Miska ustępowa umieszczona na niskiej wysokości i jest wyposażona w obustronne poręcze. Umywalka umieszczona jest po lewej stronie od wejścia na odpowiedniej wysokości, wyposażona jest w obustronne poręcze.Winda
W budynku znajduje się winda, w której swobodnie zmieści się osoba na wózku oraz rodzice z wózkiem dziecięcym. Winda nie wydaje komunikatów głosowych. Przyciski windy przywołujące oraz sterujące są opisane alfabetem Braille’a. Przycisk alarmowy jest oznaczony wytłoczonym dzwonkiem. Do windy prowadzą dwie drogi: Od wejścia głównego należy kierować się na wprost na schody, wejść na pierwsze piętro, następnie skręcić w prawo, przejść do końca korytarza i skręcić w lewo. Osoby z klaustrofobią mogą odczuwać dyskomfort podczas przebywania w windzie. Przed wejściem głównym należy kierować się na lewo, zejść schodami, następnie skręcić w prawo, przejść 3 metry, skręcić w prawo i wejść do wejścia do przychodni.Schody
Główna klatka schodowa ewakuacyjna znajdują się centralnej części budynku. Stopnie schodów są proste z rowkowanymi krawędziami, które poprawiają antypoślizgowość. Schody wyposażone są w dwustronne okrągłe poręcze. Osoby z lękiem wysokości mogą odczuwać dyskomfort na schodach.Informacja o prawie wstępu z psem asystującym
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
Informacja o obsłudze osób słabosłyszących
Na terenie przychodni nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Istnieje możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej.
WNIOSKI dotyczące dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każda osoba ma prawo poinformować placówkę publiczną o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Pismo należy składać w sekretariacie przychodni lub wysłać na adres e-mail: biuro@przychodniamerkury.pl Na podstawie art. 30 ustawy o dostępności osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do placówki publicznej z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Formularz wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej znajduje się w sekretariacie przychodni lub na stronie www.przychodniamerkury.pl
Placówka w ciągu 14 dni (a w uzasadnionych przypadkach w terminie dłuższym niż 14 dni) od daty otrzymania wniosku, zobowiązana jest odnieść się do preferowanego sposobu zapewnienia dostępności. Jeżeli tego nie zrobi, pacjent może złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności przez placówkę.