Nasze usługi
-
Usługi prywatne
- Podstawowa Opieka Zdrowotna Dla Dzieci I Dorosłych
- Poradnie specjalistyczne
- Poradnia zdrowia psychicznego
- Poradnia Terapii Uzależnienia Od Alkoholu I Współuzależnienia
- Stomatologia
- Badania
- Cennik
- Inne informacje
Regulamin teleporad
Podstawowe pojęcia:
Teleporada- porada medyczna, która udzielana jest przez osobę wykonująca zawód medyczny za pośrednictwem połączenia telefonicznego w rozumieniu artykułu 3 ustęp 1 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dziennik Ustaw 2011 nr 112 pozycja 654 ze zmianami) oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 roku w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dziennik Ustaw 2020 pozycja 1395).
Uprawniony Personel - osoba uprawniona do udzielania teleporady, która wykonuje pracę na rzecz MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w szczególności lekarz podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarka, położna, lekarz ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, lekarz dentysta, psycholog, psychiatra, specjalista psychoterapii uzależnień legitymujący się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny
Pacjent- Świadczeniobiorca, osoba, która będzie korzystać z teleporady
Zasady udzielania teleporady:
- Teleporada jest równoprawnym świadczeniem zdrowotnym do porady udzielanej w sposób tradycyjny w MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
- Teleporada jest udzielana przez MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w zakresie udzielanych świadczeń leczniczych i zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej.
- Do udzielania teleporady może być wykorzystywany telefon lub inne urządzenia elektroniczne z opcją rozmowy w trybie wideo, które korzysta z dedykowanych aplikacji do komunikacji z możliwością transmisji dźwięku i obrazu.
- Z teleporady mogą korzystać pacjenci, którzy złożyli deklarację w MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością lub korzystają ze stałej opieki specjalistycznej.
- Uprawniony Personel udziela teleporady w godzinach pracy MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, po wcześniejszej rejestracji Pacjenta poprzez numer telefonu: 32 262 36 71 lub 32 262 36 72, wybierając odpowiedni numer wewnętrzny.
- Uprawniony Personel w wyznaczonym terminie skontaktuje się z Pacjentem za pośrednictwem telefonu lub innego urządzenia elektronicznego.
Przed udzieleniem teleporady Uprawniony Personel identyfikuje Pacjenta na podstawie otrzymanych danych od Pacjenta lub osoby rejestrującej Pacjenta. Weryfikacja następuje poprzez następujące dane:
- imię i nazwisko Pacjenta,
- numer PESEL Pacjenta lub jego datę urodzenia,
- adres Pacjenta,
- numer telefonu komórkowego Pacjenta podany na oświadczeniu złożonym w MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
- imię i nazwisko osoby upoważnionej do dostępu do dokumentacji medycznej podane w oświadczeniu złożonym w MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
Przed rozpoczęciem teleporady Pacjent może wysłać wyniki badań, które chce skonsultować z Uprawnionym Personelem lub które są niezbędne do przeprowadzenia teleporady. Dokument lub dokumentację należy przesłać e-mailem na wskazany adres mailowy danej poradni. W tytule maila powinny być umieszczone dane identyfikacyjne pacjenta. Wymaganym formatem pliku jest JPG lub PDF. Przesłane zdjęcia lub dokumenty pozostają w dokumentacji medycznej pacjenta.
Uprawniony Personel udziela teleporady w warunkach, które gwarantują, że osoba postronna nie usłyszy konwersacji.
Pacjent powinien zadbać o dyskrecję rozmowy z Uprawnionym Personelem, a także zadbać o posiadanie uprawnień do świadczeń (eWUŚ) i przestrzeganie terminów zapisanych wizyt.
Zakres udzielanej teleporady:
- udzielanie porady medycznej,
- interpretacja wyników badań dostępnych w dokumentacji medycznej,
- udzielanie informacji na temat przyjmowania leków,
- wykorzystywanie i nadzorowanie badań diagnostycznych wykonywanych samodzielnie przez Pacjenta urządzeniem telemedycznym będącym wyrobem medycznym, w przypadku poradni, które prowadzą tego typu badania diagnostyczne,
- wystawianie skierowań na badania i konsultacje,
- wystawianie E-recepty i E-zwolnienia.
Rezygnacja / odwołanie teleporady
- Uprawniony Personel dokona co najmniej 5 prób połączenia się z Pacjentem w czasie nie krótszym niż 5 minut w celu udzielenia teleporady.
- W sytuacji problemów technicznych lub zerwania połączenia podczas teleporady Pacjent powinien poczekać na ponowne połączenie z Uprawnionym Personelem. W czasie oczekiwania na połączenie Pacjent nie powinien wykonywać w tym czasie innych połączeń, aby zostawić wolną linię do kontaktu.
- W przypadku wystąpienia problemów technicznych będących po stronie Pacjenta jest on zobowiązany do ich niezwłocznego zgłoszenia Uprawnionemu Personelowi na numery telefoniczne MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
- MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie ponosi odpowiedzialności za usterki techniczne, uniemożliwiające nawiązanie lub kontynuowanie połączenia, które nie są po stronie MERKURY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
Postanowienia końcowe
- Jeśli połączenie z Uprawnionym Personelem nie jest możliwe, jest utrudnione lub trwa zbyt długo, a stan zdrowia lub samopoczucie Pacjenta pogarsza się, Pacjent powinien niezwłocznie zasięgnąć pomocy w placówce służby zdrowia.
- W przypadku gwałtownego pogorszenia się stanu zdrowia lub samopoczucia, Pacjent powinien niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania pogotowia ratunkowego lub udać się do najbliższej placówki służby zdrowia.
- Pacjent zobowiązuje się ujawnić Uprawnionemu Personelowi wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć znaczenie dla udzielania teleporady, w szczególności kopie dokumentacji medycznej oraz wyniki badań, które mogą być konieczne do udzielenia świadczenia.
- Pacjent zobowiązuje się ujawnić Uprawnionemu Personelowi wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć wpływ na udzielaną teleporadę.
- Pacjent jest zobowiązany do podawania informacji prawdziwych. MERKURY Spółka z ograniczona odpowiedzialnością nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji podawanej przez Pacjenta podczas teleporady.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 09.06.2020, ostatnia aktualizacja 05.01.2023